• علمی و دانشگاهی
  • سلامت و پزشکی
  • فرهنگ و هنر
  • اجتماعی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
منو
  • علمی و دانشگاهی
  • سلامت و پزشکی
  • فرهنگ و هنر
  • اجتماعی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
جستجو
بستن
۸۰۰ جهیزیه به نیابت از هشت هزار شهید استان همدان بین زوج‌های جوان توزیع شد
۱۴۰۲/۰۷/۱۵
پیشرفت ۶۴ درصدی پروژه های جهاد آبرسانی در استان همدان
۱۴۰۲/۰۷/۱۶

مفاد تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی و مدیریت شهری همدان تدوین شد

۱۴۰۲/۰۷/۱۶
Categories
  • اقتصادی
  • خبر ویژه2
Tags
  • اتاق بازرگانی همدان

در دومین نشست کمیسیون گردشگری‌و‌کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی همدان با هدف توسعه صنعت گردشگری مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان این کمیسیون و مدیریت شهری همدان تدوین شد.
نشست کمیسیون گردشکری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی با دستور کار تدوین تفاهم‌نامه همکاری میان این کمیسیون و مدیریت شهری همدان با حضور معاون گردشگری، صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، رئیس کمیسیون مالی، اقتصاد و گردشگری شورای شهر همدان و جمعی از فعالین بخش خصوصی حوزه گردشگری برگزار شد.
در ابتدای این نشست رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان همدان با پرداختن به ویژگی‌ها و فرصت‌های استان برای توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: از مفاد مهم تفاهمنامه اتاق بازرگانی با مدیریت شهری معافیت در پرداخت عوارض کاربری‌های گردشگری و تعریف ردیف‌های اعتباری برای توسعه گردشگری در بودجه شهرداری است.
شهرام شیروانی همچنین اظهار داشت: ظرفیت گردشگری استان همدان بسیار بالا است بر‌همین‌اساس انتظار داریم آژانس‌های مسافرتی استان پای‌کار باشند و در معرفی داشته‌های تاریخی،‌طبیعی،‌گردشگری و فرهنگی همدان به گردشگران بیشتر ورود کنند تا با این کار هم ارزآوری بیشتری نصیب استان شود و هم مدیریت بهتری صورت گیرد.
شهرام شیروانی خواستار ایجاد دفتر اختصاصی گردشگری سلامت در مرز‌های ورودی به استان همدان از جمله مرز مهران شد و اظهار داشت: همدان ظرفیت و پتانسیل ویژه در گردشگری سلامت دارد که باتوجه به استقبال کشورهای عربی از جمله عراق پیشنهاد داریم دفتر اختصاصی گردشگری سلامت در مرزهای ورودی همدان از جمله مهران ایجاد شود.
وی همچنین خواستار ساماندهی ورودی‌های شهر همدان شد و تاکید کرد: منظر و ظاهر ورودی‌های شهر همدان خیلی مناسب با جایگاه استان در غرب کشور نیست برای همین لازم است ساماندهی ورودی‌ها به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی ربط به خصوص شهرداری و راهداری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مسافران بعد از بازدید از غار‌علیصدر‌ برای خرید سوغات و صرف آبگوشت به‌عنوان خوراک شناخته شده لالجین به این شهر می‌روند، بیان کرد: مسیر دسترسی به شهر لالجین و ورودی‌های این شهر باید ساماندهی شود که لازم است شهرداری لالجین پای کار بیاید.
رئیس جامعه هتلداران استان همدان با اشاره به اینکه با همراهی دولت با بخش خصوصی، این توان را داریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات بخش گردشگری حل کنیم، عنوان کرد: باید تلاش شود مسیر را برای ورود سرمایه گذاران بخش گردشگری به خصوص با رویکرد گردشگری سبز هموار کنیم که این اتفاق با همکاری دولت و بخش‌خصوصی منجر به رشد صنعت گردشگری همدان خواهد‌شد.
شیروانی تاکید کرد: موانع جذب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و تدوین طرح‌های تشویقی مانند اعطای تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی، حمایت از تبلیغات فعالان حوزه گردشگری و… می تواند از جمله مواردی باشد که باید در دستور کار جدی استان همدان قرار گیرد.
وی همچنین از لزوم توجه به تقویت زیرساخت‌های گردشگری سخن گفت و افزود: برای ماندگاری بیشتر مسافر و شب خوابی در خال‌های همدان به بیشتر از یک روز نیازمند تقویت زیر‌ساخت‌های گردشگری هستیم که از جمله آن اصلاح مسیر دسترسی به راه‌آهن، مدیریت فروش بلیت قطار از آژانس‌های همدان، ساماندهی فرودگاه و پرواز‌های همدان و… است.
شیروانی در جهت توسعه بخش گردشگری و توسعه اقتصاد ورزش تأکید کرد و گفت: نگاه بخش خصوصی به کردشگزی ورزشی به خصوص استفاده از پیست اسکی همدان در فصل سرد سال می‌بایست نگاه اقتصادی با محوریت گردشگری زمستانی-ورزشی باشد که می‌تواند همدان را تبدیل به قطب ورزشگاهی زمستانی کند.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان در پایان خواستار تهیه بسته‌ای جامع و فاخر از محصولات صنایع‌دستی استان همدان برای ارائه به مهمانان داخلی و خارجی رویدادها و همایش‌های اتاق بازرگانی شد و ادامه داد: صنایع دستی همدان سفیران فرهنگی این شهر هستند که باید در معرفی آن بیشتر و جدی‌تر ورود پیدا کرد.
در ادامه نیز رئیس کمیسیون مالی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان، گفت: باتوجه به ظرفیت خوبی که در شهر‌های خواهر‌خوانده با همدان برای فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری فراهم است لازم است اتاقی مشترک در بین این شهر‌ها و شهر همدان در نظر گرفته شود.
زمینه سازی جهت عقد تفاهم خواهرخواندگی با شهرهایی از «کشورهای بازار هدف» همچون عمان، روسیه و چین است، اظهار داشت: این اتفاق با هدف توسعه پیوندهای مسافرپذیری، فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مفاد مهم در تفاهم‌نامه مدیریت شهری و اتاق بازرگانی تولید محتوی تبلیغاتی گردشگری به زبان خارجی است که می‌تواند تولیدکنندگان عضو در اتاق بازرگانی را از مالیات معاف کند، بیان کرد: این محتوی می‌تواند در دسترس دستگاه‌های متولی گردشگری قرار گیرد تا به واسطه آن همدان در عرصه ملی و بین المللی معرفی شد.
وی همچنین تاکید کرد: بامصوبه شورای شهر فعالان و سرمایه‌گذاران علاقمند به فعالیت‌های گردشگری در احیا و استفاده از خانه‌های تاریخی واجد ارزش معاف از عوارض و تغییر کاربری شده اند که در تلاش هستیم این معافیت را بسط بیشتری دهیم.
وی خواستار استفاده مشترک از ظرفیت و فضاهای آموزشی همایش و سمینارها برای حوزه گردشگری در مشارکت با کمیسیون و کمیته گردشگری شواری شهر و اتاق بازرگانی شد و افزود: برگزاری همایش‌های تخصصی داخلی و خارجی در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری می‌تواند به پیشبرد اهداف توسعه‌ای این صنعت در همدان کمک شایانی کند.
این مقام مسئول خواستار ترسیم یک مسیر مشخص برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در همدان به اعضای اتاق بازرگانی همدان شد و بیان کرد: همدان نیازمند یک برنامه جامع معرفی، بازاریابی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری است که در این زمینه اتاق بازرگانی استان نقش موثری دارد.
بادامی نجات از اعلام آمادگی برای ایجاد بازارچه دائمی یا موقت سوغات و‌صنایع دستی، همدان به منظور گسترش این بعد اقتصادی از صنعت گردشگری همدان خبر داد و بیان کرد: این اقدام در آینده‌ای نزدیک می تواند منجر به رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی، توسعه گردشگری، توسعه شهر و‌ارتقا صنایع دستی نه تنها شهر همدان بلکه کل استان شود.
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری سلامت که بخش عمده ای از گردشگران شهری را تشکیل می‌دهد و در عین حال بخشی از تمرکز اتاق همدان را نیز شامل می‌شود از موضوع مشترک مدیریت شهری و اتاق بازرگانی استان است، گفت: اهمیت وزارتی این نوع گردشگری و چالش‌های شهری همدان در خصوص مدیریت این حوزه، وجود برخی دلالان این بخش، بازاریابی و جذب گردشگری سلامت نیز از دیگر فصول مشترک کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان و‌اتاق بازرگانی می‌تواند باشد که نیازمند برنامه‌های عملیاتی و مدون شده‌ است.
رئیس کمیسیون‌ همچنین اعلام کرد: باتوجه به ضعف اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی که در حوزه گردشگری همدان در سطح کشور به خصوص در پایتخت وجود دارد شهرداری و شورای شهر همدان آماده است با تامین مالی یک سوم بودجه هزینه تبلیغاتی این اتفاق در پایتخت کشور با دیگر نهاد‌ها و سازمان‌های متولی مشارکت کند.
بادامی نجات از حمایت تمام قد شورای شهر و مدیریت شهری همدان از فعالیت‌های گردشگری خبر داد و افزود: قرار گرفتن سه مبحث مالی، سرمایه‌گذاری و گردشگری در یک کمیسیون فرصتی را فراهم کرده است تا بسته‌های مشوقی برای توسعه صنعت گردشگری همدان تعریف شود و شورای شهر از هرگونه فعالیت در این بخش که منجر به درخشش همدان شود حمایت خواهد کرد.

ادمین
Share
0

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              پایگاه خبری همدان فرهیخته

Facebook-f
Twitter
Instagram
Telegram
Eaparat

پیوندها

استانداری همدان
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان
اداره کل تبلیغات اسلامی همدان
خانه مطبوعات

اطلاعات تماس

ایمیل : info@hamedanfarhikhteh.ir
تلفن: 34281598-081

آدرس: همدان خیابان پاستور کوچه پاستور پلاک 42

اشتراک خبرنامه