• علمی و دانشگاهی
  • سلامت و پزشکی
  • فرهنگ و هنر
  • اجتماعی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
منو
  • علمی و دانشگاهی
  • سلامت و پزشکی
  • فرهنگ و هنر
  • اجتماعی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
جستجو
بستن
پیش‌بینی۱۸۰برنامه تعریف شده برای عبور از اوج بار برق در تابستان ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۱/۱۷
تشدید کنترل فنی و رسیدگی به شکایات مسافرین اولویت سفرهای عید سعید فطر
۱۴۰۳/۰۱/۱۹

افزایش ۲۰ درصدی جابجایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان در سال گذشته

۱۴۰۳/۰۱/۱۸
Categories
  • اجتماعی
  • خبر ویژه2
Tags
  • اداره حمل و نقل همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: جابجایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.
مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۴۲۸ هزار مسافر درون و برون استانی با وسیله نقلیه عمومی در استان خبر داد و گفت: جابجایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.
آهکی تصریح کرد: این تعداد مسافر در استان همدان از طریق ناوگان عمومی در قالب ۳۸۷ هزار و ۱۸۴ مورد سفر جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ضمن اشاره به فواید اجتماعی و فرهنگی استفاده از خودروهای عمومی گفت: علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، افزایش اشتغال و توسعه پایدار ، استفاده از این خودروها به تعاملات اجتماعی بین افراد کمک می کند .
وی افزود: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها ، هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوه شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
این مسئول نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل برشمرد و گفت: به منظور ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسابل نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه استان به طور مستمر در حال اجراست.
آهکی همچنین به فعالیت ۲ هزار و ۱۲۰ راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در استان اشاره و تصریح کرد: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند و سلامت زیر نظر این داره کل هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در پایان افزود : مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد

ادمین
Share
0

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              پایگاه خبری همدان فرهیخته

Facebook-f
Twitter
Instagram
Telegram
Eaparat

پیوندها

استانداری همدان
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان
اداره کل تبلیغات اسلامی همدان
خانه مطبوعات

اطلاعات تماس

ایمیل : info@hamedanfarhikhteh.ir
تلفن: 34281598-081

آدرس: همدان خیابان پاستور کوچه پاستور پلاک 42

اشتراک خبرنامه