• علمی و دانشگاهی
  • سلامت و پزشکی
  • فرهنگ و هنر
  • اجتماعی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
منو
  • علمی و دانشگاهی
  • سلامت و پزشکی
  • فرهنگ و هنر
  • اجتماعی
  • گردشگری
  • اقتصادی
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
جستجو
بستن
شفافیت مهم‌ترین اصل در خدمات گردشگری سلامت است
۱۴۰۴/۰۳/۲۲
برندینگ گردشگری سلامت باید تقویت شود
۱۴۰۴/۰۳/۲۲

ایران در برخی از زمینه‌های پزشکی جزو پنج کشور برتر جهان است

۱۴۰۴/۰۳/۲۲
Categories
  • خبر ویژه2
  • سلامت و پزشکی
  • گردشگری
Tags
  • گردشگری سلامت

رییس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت با بیان اینکه سلامت نباید ابزار تجارت تلقی شود گفت: اگر کشورها تصور کنند که با سلامت می‌توان تجارت کرد، از معادلات حذف خواهند شد.
محمد جهانگیری در پنل تخصصی «تحلیل نقش کشورهای عضو اکو در گردشگری پزشکی منطقه (راهکارها و شیوه‌های توسعه)» در سومین کنفوبیشن گردشگری سلامت در همدان اظهار کرد: حدود ۸ درصد اقتصاد جهانی در این کشورها متمرکز است.
وی افزود: این کشورها استراتژیک، مهم و ثروتمند هستند، اما در برخی حوزه‌ها از جمله سلامت، نتوانسته‌اند هم‌افزایی داشته باشند.
رییس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت تصریح کرد: وقتی کشوری تصور کند که می‌توان با سلامت تجارت کرد، از صحنه رقابت حذف خواهد شد، چراکه نگاه صرفاً اقتصادی به حوزه سلامت، موجب بی‌اعتمادی عمومی می‌شود.
وی اظهار کرد: واژه «گردشگری سلامت» نادرست است و باید از اصطلاح دقیق‌تری چون «خدمات درمانی بین‌المللی» استفاده کنیم زیرا در حال حاضر اقتصاد سلامت در رتبه اول اقتصادهای جهانی قرار دارد و آسیا نیز مهم‌ترین رکن در این عرصه محسوب می‌شود.
جهانگیری در ادامه بیان کرد: آمارهای جهانی نشان می‌دهد که رشد توریسم سلامت در سال‌های اخیر دو رقمی بوده و به ۲۱ درصد رسیده است، در عین حال ۶۴ درصد از بیماران گردشگری سلامت فاقد بیمه و ۸۳ درصد آن‌ها خواهان پکیج کامل خدمات درمانی‌ هستند‌.
وی ادامه داد: همچنین ۷۰ درصد گردشگران سلامت در نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند که کیفیت خدمات پزشکی را عالی می‌دانند که نشان‌دهنده دقت بالای بیماران در انتخاب مقصد درمانی است.
رییس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت گفت: ۳۳ درصد از خدمات گردشگری پزشکی مربوط به جراحی‌های زیبایی است و ۸۵ درصد بیماران نیز هزینه درمان را معیار اصلی در انتخاب خود می‌دانند.
وی خاطرنشان کرد: گردش مالی جهانی حوزه سلامت تا سال ۲۰۲۷ به رقم قابل‌توجه ۸.۴۷ تریلیون دلار خواهد رسید.
جهانگیری با اشاره به ظرفیت‌های منطقه‌ای اظهار کرد: بازار سلامت کشورهای عضو اکو حدود ۷۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد و این پرسش جدی مطرح است که ما چه میزان از این بازار را در اختیار داریم و چه سهمی برای خود تعریف کرده‌ایم.
وی تأکید کرد: باید از گفتمان فردی عبور کرده و به سمت گفت‌وگوی منطقه‌ای حرکت کنیم تا بتوانیم از خدمات درمانی بین‌المللی سخن بگوییم زیرا ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای همکاری وجود دارد.
رییس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت گفت: امروز ایران در برخی از زمینه‌های پزشکی جزو پنج کشور برتر جهان است و می‌توانیم این خدمات را به کشورهای همسایه نیز ارائه کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه سلامت دیجیتال و خدمات آنلاین نیز باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود، به‌ویژه که در زمینه روانشناسی، متخصصان ایرانی توانایی ارائه خدمات برون‌مرزی را دارند.
جهانگیری افزود: سازمان اکو باید به هاب منطقه‌ای خدمات سلامت تبدیل شود و امکان تبادل و اشتراک خدمات درمانی میان کشورهای عضو فراهم شود.
وی تصریح کرد: دیپلماسی سلامت به‌ویژه دیپلماسی اقتصادی سلامت باید محور کار قرار گیرد زیرا بدون آن نمی‌توان به انسجام مؤثر منطقه‌ای رسید.
رییس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت اضافه کرد: کشورهای عضو اکو باید یک صندوق توسعه سلامت ایجاد کنند و بخش خصوصی نیز باید در این حوزه در کشورهای مختلف عضو سرمایه‌گذاری کند.

ادمین
Share
0

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

              پایگاه خبری همدان فرهیخته

Facebook-f
Twitter
Instagram
Telegram
Eaparat

پیوندها

استانداری همدان
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان
اداره کل تبلیغات اسلامی همدان
خانه مطبوعات

اطلاعات تماس

ایمیل : info@hamedanfarhikhteh.ir
تلفن: 34281598-081

آدرس: همدان خیابان پاستور کوچه پاستور پلاک 42

اشتراک خبرنامه