شهردار همدان: از روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه سال جاری شهروندان برای پاسخ استعلام دفاتر اسناد رسمی نیازی به مراجعه به شهرداری ندارند.
سید مسعود حسینی ضمن اعلان این خبر گفت:برای نخستین بار با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک پاسخ دهی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی از روز یکشنبه۱۵ آبان ماه صرفا” از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام خواهد شد و دیگر نیازی نیست شهروندان جهت اخذ پاسخ استعلام به شهرداری مراجعه کنند.
شهردار همدان با اشاره به تاثیر راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک افزود: شهرداری همدان به منظور تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت شهروندان، در اقدامی نوین، فناورانه و با هدف کاهش حضور فیزیکی مراجعین ، کلیه تمهیدات لازم جهت پاسخ دهی به استعلامات دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی و غیر حضوری مهیا گشته است.
حسینی با اشاره به آمار و گزارشات اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک (SARA 10) اظهار داشت: بیش از پنجاه درصد مراجعات و درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات دفاتر اسناد رسمی است.
این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اینکه الکترونیکی شدن این خدمت موجب کاهش پنجاه درصدی مراجعات به شهرداری خواهد شد افزود: اجرای این پروژه کاهش تردد، صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و در نتیجه افزایش کیفیت خدمات در شهرداری را به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در این روش کلیه شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام نموده و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد ، شهرداری همدان مؤظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام نماید.
سید مسعود حسینی با تأکید بر مسئولیت شهرداری در قبال پاسخگویی به استعلام دفاتر اسناد رسمی گفت: شهرداری همدان مسئولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضاء مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سایت سیستم یکپارچه شهرسازی ، نوسازی و درآمد به نشانی http://esup.hamedan.ir فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین می نماید.
شهردار همدان با اشاره به اینکه کلیه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی می باشد، عنوان کرد: امضا الکترونیکی به صورت بارکد یونیک بوده که بصورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام را از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک همدان دارا می باشد.
سید مسعود حسینی در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه کلیه کارکنان دفاتر اسناد رسمی در شهرستان همدان جهت آشنایی با روند ثبت و دریافت پاسخ استعلامات در سامانه شهرداری الکترونیک افزود: شهرداری همدان، جهت انعقاد تفاهم نامه درخصوص توسعه دولت الکترونیک و آموزش کارکنان و پرسنل سایر ادارات خدمات رسان نظیر اداره برق ، گاز و آب و بانک ها به منظور آشنایی با امکانات وب سایت و نحوه بهره برداری از آن آمادگی کامل دارد.
ایمیل : info@hamedanfarhikhteh.ir
تلفن: 34281598-081
آدرس: همدان خیابان پاستور کوچه پاستور پلاک 42