مدیرکل استاندارد استان همدان با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات گردشگری در همدان که به عنوان پایلوت استانداردسازی خدمات گردشگری انتخاب شده است، افزود: طرح عیدانه در راستای تحقق ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و تاکید بر استانداردسازی خدمات اجرا شد.
جعفر امیری پریان؛ مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اجرای موفق طرح عیدانه در این استان گفت: این طرح در راستای ارتقای کیفیت خدمات و تحقق ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اجرا شده است.
امیری پریان یادآور شد: طبق ماده ۱۷ این قانون «سازمان موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت می باشند با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصل را جهت اطلاع عموم و مراجع ذی ربط اعلام کند».
وی افزود: سال گذشته همدان به عنوان پایلوت استانداردسازی خدمات گردشگری انتخاب شد و این موضوع حساسیت مجموعه را در نظارت صحیح طرح عیدانه دو چندان کرد.
وی افزود: این طرح به مدت یک ماه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به اجرا درآمد و همکاران ما مواردی همچون هتلها، فرودگاه، ترمینالهای اتوبوس رانی بین شهری، ایستگاه های قطار برون شهری، فروشگاههای زنجیرهای، مراکز پذیرایی و رستورانها، مراکز اقامتی بین راه، میادین میوه و ترهبار، خدمات قالیشویی، مراکز شیرینی و آجیل ارزیابی شدند و نتایج این ارزیابیها پس از جمعبندی به جهت حصول به نتیجه مطلوب به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه این طرح با هدف احقاق حقوق عامه و صیانت از سلامت آنان اجرا شد، گفت: در این مدت علاوه بر گشتهای نظارتی استاندارد با ادارتی همچون صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی همدان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نمایندگان هتلداران و اتحادیه های مربوطه برگزار شده است.
ایمیل : info@hamedanfarhikhteh.ir
تلفن: 34281598-081
آدرس: همدان خیابان پاستور کوچه پاستور پلاک 42